שהסררה

אחדות
 
אגיה
סינרגיה ומהות
 
וישהודי

הקשבה, בהירות והתבטאות
אנהאטה

כוחו של הלב
 
מניפורה

האש המעכלת
ויוצרת הכוח
סוודיסטהנה

המים והרגשות בבסיס
מולה דהרה
האדמה עליה
אנחנו עומדים
צ'אקרות
רשימת סדנאות ושיחות

 

האיחוד sahasrara
 
שהסררסה אינה מוגדרת כצ'אקרה. הצ'אקרות הן חלק מן הגוף האנרגטי ואילו שהסררה מתוארת הן בגוף האנרגטי והן מעבר לו. אפשר להגדיר את שהסררה כ'אם כל הצ'אקרות'.

התדר שלה הוא המעודן ביותר ומכיל בתוכו את כל התדרים של הצ'אקרות השונות, ממש כמו שהאור הלבן מכיל בתוכו את הפוטנציאל לכל צבעי הקשת וכאשר הוא נשבר נגלים כל הצבעים, כך גם שהסררה מכילה את התדר האנרגטי של כל הצ'אקרות. כשם שהאור הלבן הוא השלמות המורכבת מכל הצבעים, ללא העדפה או ייתרון לאף צבע, כך גם שהסררה מכילה את כל סוגי האנרגיה. מכאן שאין עדיפות לצ'אקרה אחת על אחרת.

קשה לתאר ולהגדיר את שהסררה, היא מעבר לכל הגדרה. עם זאת היא המקור לכל ההגדרות, היא השלמות, האלהי, פסגת היוגה - האיחוד המושלם!

 

 

 
משמעות, המילה הסנסקריט sahasrara היא 'אלף' ולכן היא נקראת גם 'הלוטוס בעל אלף עלי הכותרת'.
הכוונה היא להדגיש את האינסופיות שמייצגת צ'אקרה זו. כאשר קונדליני שאקטי מגיעה לשהסררה, שהיא משכן המודעות האוניברסאלית, מתבצע האיחוד בין האנרגיה והמודעות והארה מתרחשת. האינדיבידואל חדל להתקיים כפרט, החווה – הנחווה - החוויה הופכים לאחד.


 
שהסררה
צ'אקרת הכתר
צליל, מנטרה אין
צבע זהב, לבן, סגול
מיקום פיזי קודקוד הראש
יסוד אין
סמל לוטוס בעל אלף עלי כותרת עם לינגם במרכזו. מסמל את האיחוד האין סופי. 
חוש אין
איבר חושי אין
איבר מוטורי אין
מיקום 
שהסררה ממוקמת בקודקוד הראש, היכן שהיהודים מניחים את הכיפה והנוצרים מגלחים את הראש. 

סמל 
פרח לוטוס בשלל צבעים בעל אלף עלי כותרת אשר במרכזו "לינגם" לבן בוהק המסמל את האיחוד.
יחד עם אלף העלים מיוצג הרעיון של איחוד אינסופי.


היבטים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים: 

תכונות בסיסיות  
הארה, נירוונה , שלמות.

תכונות פיזית 
ממוקמת בקודקוד הראש וקשורה לבלוטת האצטרובל, בלוטה שתפקידה אינו ידוע למדע לחלוטין אך קשורה למערכות אינטואיטיביות, נפשיות ופיזיות שונות בגוף. ניתן לציין למשל את מחזור השינה והעירות, המחזור הנשי, ההזדקנות. היא מקשרת בין גירויים עצביים והורמונאליים וקשורה לתפקוד המערכת החיסונית.

תכונות אנרגטיות
שהסררה היא הפוטנציאל האנרגטי כולו - האנרגיה המעודנת ביותר, הטהורה ביותר ונטולת הזהות.

זהות עצמית
ברמה זו אין זהות עצמית, אין אגו, הכול הוא אחד ואין אחר מלבד אותו אחד.

הארה (סמאדהי) אינה מצב פתאומי, זהו תהליך של הרחבת המודעות. מעבר ממודעות חושית (הנקלטת מחמשת החושים) למודעות מנטאלית (מודעות לזמן וחלל), ומשם למודעות אוניברסלית. 
 

תרגול אסאנות:
pranamasana

תנוחת ההשתחוות:
שב ב vajarasana, אחוז בקרסוליים התכופף לאט למטה והנח את ראשך על הרצפה הרם את הישבן גבוה ככל הניתן עד שהירכיים מאונכות לרצפה. הרשה לסנטר להילחץ כנגד החזה , ותן למשקל לעבור לקודקוד הראש. מקד את המודעות ב sahasrara החזק למספר שניות וחזור ל vajarasana.

Bhumi pada mastakaasana
חצי עמידת ראש:
עמוד על שש (חתול), גלגל את כריות הבהונות אל המיזרן והנח את קודקוד הראש בין הידיים, ישר את הברכיים והרם את הישבן, שמור על העקבים צמודים זה לזה ועלה גבוהה על קצות הבהונות
.

מודרות:
prana mudra
:
שב בישיבת מדיטציה. כף יד ימין מונחת על כף יד שמאל ושתיהן מונחות יחד ברפיון באזור האגן. קח שאיפה עמוקה ונשוף את כל האוויר מהריאות, החזק את החזה מרוקן מאוויר ובצע "moola bandha" (כיווץ הפרינאום) למספר שניות.
קח שאיפה יוגית איטית ומלאה: החל בשאיפה אל הבטן, ובמקביל הרם את הידיים מול הטבור, כאשר הידיים פונות אל עבר הגוף והידיים נפרדות. המשך בשאיפה אל החזה  ובמקביל הרם את הידיים מול מרכז החזה. הכנס את שארית האוויר אל איזור עצמות הבריח והכתפיים והרם את הידיים אל מול שקע הצוואר.
עצור את הנשימה ופתח את כפות הידיים לצדדים בגובה האוזניים. החזק את האוויר בריאות למשך מספר שניות. החזר את הידיים אל מול הצוואר, החזה, הבטן והאגן. עם הנשיפה ובצע שוב moola bandha.
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים