סאטיאננדה יוגה - כל אחד יכול
 
 
סאטיאננדה יוגה, או ביהאר יוגה, הפכה במשך השנים לשיטת יוגה ידועה ברחבי העולם. סאטיאננדה יוגה מעניקה למתרגליה פילוסופיית חיים בהירה, מבלי לכפות אמונה דתית או פוליטית כלשהי.
מעניקה לכל אדם, ללא קשר לרקע החברתי שלו, כלים להשגת בריאות, שקט נפשי והשראה מעוררת חיים.
סאטיאננדה יוגה מתבססת על מספר שיטות יוגה מסורתיות, ביניהן האתה, ראג'ה, קארמה, גיאנה, מנטרה ובהקטי יוגה, כמו גם על המסורת הטאנטרית בכללה. השיטה עושה שימוש בתרגילים הניתנים להתאמה לצרכיו האישיים של כל מתרגל ומתרגלת. כתוצאה מכך, מתרגלי סאטיאננדה יוגה מגיעים מכל הגילאים, מכל רמות הכושר ומכל סגנונות החיים.
 
סוואמי שיוואננדה
סוואמי שיוואנאנדה מרישיקש שבהודו, היה רופא בעל השכלה רפואית מערבית ובעל השכלה איורוודית, בנוסף להיותו סאניאסי של מסורת דאשנאמי ((Dashnami. בחמלה ובאנרגיה האינסופיות שלו הוא היווה השראה לאלפי אנשים, לחיות חיים אלוהיים. המוטו שלו היה "לשרת, לאהוב, לתת, לטהר, למדוט, להתעורר (לחוות הארה)".
 
בין פועליו של סוואמי שיוואנאנדה, נמצא את בית המרקחת האיוּרוודי ”Sivananda Ayurvedic Pharmacy”,
 
את ארגון " ,"Divine Life Society
את “Yoga Vedanta Forest Academy
את בית החולים לבעיות עיניים "   Sivananda Eye Hospital
סוואמי שיוואננדה חיבר ספרים רבים, המוצאים לאור בכל רחבי העולם.

 
סוואמי סאטיאננדה
תחת הדרכתו של סוואמי סאטיאננדה ובהשראתו של סוואמי שיוואננדה הפך מדע היוגה העתיק נגיש יותר לבעלי החשיבה המודרנית, המדעית, של ימינו. היוגה מועברת בבהירות ועם חזון, מתוך מטרה להקל על האנושות את סבלה. סוואמי סאטיאננדה היה אחד ממורי היוגה הראשונים, שהביאו את היוגה אל המערב, כשהוא ממלא אחר השליחות שניתנה לו על ידי הגורו שלו: להפיץ את היוגה ברחבי העולם 'מדלת אל דלת ומחוף אל חוף'. הוא התאים את שיטות הלימוד העתיקות לאנשים בני זמננו, וכיום יש מורים לסאטיאננדה יוגה במרבית המדינות ברחבי העולם.
 
 
סוואמי ניראנג'אננדה
סוואמי ניראנג'אננדה הגיע לחיות עם פָּרָמָהָאמְסָה סאטיאננדה כשהיה בן ארבע, והפך לסאניאסי כשמלאו לו עשר שנים. לאחר שנים רבות בהן נדד בעולם, נקרא בשנת 1983 לשוב לבית הספר ליוגה בביהאר.
בשנת 1988 מונה לראש האשראם ולממשיך החזון והשליחות של פָּרָמָהָאמְסָה סאטיאננדה, להביא את היוגה אל העולם המודרני.
סוואמי ניראנג'אן מעביר פעילויות של סאטיאננדה יוגה בכל רחבי העולם והוא מאסטר בשילוב בין מזרח למערב, כממשיך של מסורת עתיקה, בד בבד עם לקיחת חלק פעיל בעולם המודרני. הוא מהווה השראה רבה בצניעות שהוא מבטא, כתלמיד בשליחותו המלאה של סוואמי סאטיאננדה, בעודו משמש כמדריך רוחני לאלפי תלמידים.
 
 
 "ביהאר יוגה בהאראטי" - אוניברסיטה
בית הספר ליוגה בביהאר (Bihar School of Yoga) נוסד במוֹנגיר 1963, על ידי סוואמי סאטיאננדה, ובכך הונחו היסודות להקמתה המאוחרת יותר של "ביהאר יוגה בהאראטי" (או האוניברסיטה ליוגה). 
ההגשמה של חזונו של סוואמי שיוואננדה, כפי שהועבר באמצעות סוואמי סאטיאננדה וסוואמי ניראנג'אננדה, משלבת את הלימוד האקדמי של יוגה עם החווייה האישית של חיים בסביבת אשראם. המטרה של "ביהאר יוגה בהארטי"BYB) ) היא ההתפתחות ההוליסטית של התלמיד, בתוך עולם המשתנה במהירות. דגש שווה מושם על התפתחות פיזית, התפתחות נפשית והתפתחות רוחנית. 
עם סוואמי ניראנג'אננדה כנשיא האוניברסיטה, יש המשכיות חזקה של המסורת, תוך שילובה עם הכשרה אקדמאית ויוגית
http://munger.nic.in/INSTIUTION.htm
 
 
שיוואננדה מאת'  שיוואננדה מאת' (Sivananda Math) היא הזרוע של סאטיאננדה יוגה, שמטרתה לשרת אחרים ולדאוג לרווחתם. זהו ארגון שנוסד במטרה לשפר את הבריאות והחינוך של הכפריים באזור רִיקְיָה ובאזורים נוספים בהודו. עזרה מוצעת בדרכים רבות, כדוגמת מתן אוכל וביגוד חם לחורף; שילוב הכפריים בעבודה; חלוקה של זרעים, כלים חקלאיים, דיור ושאר צרכים חיוניים. כמה מאות מתלמידי בית הספר זכו לסיוע כספי במימון שיעורים בשפה האנגלית, באָלאק בּארָה (Alakh Bara) ומרפאה, הפועלת ללא תשלום, משרתת את האזור כולו. לאחרונה נתרמו מחשבים והילדים מקבלים שיעורי מחשב. שיוואננדה מאת' דואגת גם לאסירים ולאלמנות, והעלתה את רמת החיים באזור כולו לאין שיעור
 
 
 


 

 
לייבסיטי - בניית אתרים