לפי האמרה המפורסמת, כשהחיים נותנים לנו לימון, אנחנו צריכים לעשות מהם לימונדה.
אבל אולי, כמו שמוכיח המחקר המודרני, אנחנו פשוט צריכים לסחוט את הלימון,
לערבב אותו עם מים פושרים, ולשתות בבוקר על קיבה ריקה.

למה מים עם לימון הם משקה הבוקר האולטימטיבי? 

 

יש כמה הרגלי אורח חיים בסיסיים שכדאי לשקול להכניס לשגרה היומיומית. מים עם לימון הם אחד מהם.

נתחיל ממערכת העיכול. זה לא סוד שמחלות רבות מתחלות במערכת העיכול ויש לא מעט שיטות טיפול שמבוססות על ההנחה הזאת. מסיבה זו, אנו שומעים לא מעט על שיטת טיפול של ניקוי הגוף מרעלים. הכבד חשוב במיוחד לבריאות הכללית. כבד שמתעורר עם חיוך על הפנים הוא המפתח לבריאות טובה. לעומת זאת, כאשר הכבד מלא ברעלים, הוא לא יכול לעשות את מה שהוא צריך לעשות (למשל חילוף החומרים של שומן)  הרעיון הוא פחות או יותר כזה- לימון הוא אחד המזונות (בדומה לירקות ממשפחת המצליבים) שמעודד את הכבד להפריש רעלים שמאוחסנים בו. הבוקר הוא הזמן הכי מתאים, כי זה הזמן ביום שהגוף נמצא במצב טבעי של ניקוי.
לימון ממריץ את תפקוד הכבד, ומעודד ייצור של מיצי עיכול, שהם בעיקר אלה שנושאים את כל הרעלים. הוא גם מעודד ייצור של אנזימים שחשובים לתהליכים רבים בגוף, ביניהם העיכול. המשמעות של כל זה ביחד היא תפקוד טוב יותר של מערכת העיכול כולה, מה שהופך את התהליך של הוצאת פסולת מהגוף להרבה יותר פשוט. זה עוזר למעיים להיפטר מיותר פסולת, בצורה יותר יעילה, ולכן מקל גם על בעיות של מערכת העיכול כמו עצירות, שלשול, נפיחות, צרבת, בחילות.
כשהרעלים מוצאים את דרכם מחוץ למערכת, זה יכול להקל גם על מחלות כרוניות, כמו ליחה (ולכן גם אסטמה), אלרגיות וכמובן שפעת והתקררות. המשקה מנקה את זרם הדם, מחזק את מערכת החיסון (מה שאומר מניעה של מחלות) ובגלל שיש לו השפעה משתנת, הוא טוב גם לבעיות בדרכי השתן. בנוסף, זאת גם דרך טובה לתת לגוף אנרגיה.
מוסיף המון
נמשיך בלימון עצמו. לימון הוא פרי-הדר עשיר בוויטמין C, קצת פחות בוויטמינים מקבוצת B ובמינרלים כמו סידן, מגנזיום ואשלגן. שילוב הוויטמינים ונוגדי-החימצון מסייע גם למראה העור והשיער. נכון שהוא מנקה את הגוף מבפנים, אבל את ההשפעה של זה רואים גם בחוץ. תכולת הוויטמיןC מסייעת גם להתחדשות תאי העור ולייצור של קולגן. השילוב של המינרלים (אשלגן-סידן מגנזיום) משחק תפקיד חשוב בשליטה על לחץ דם. ולכן, אל תתפלאו אם גם הקרדיולוג שלכם שותה מים עם לימון דבר ראשון בבוקר.
ולשאלה שרציתם והתביישתם לשאול- כן, אחד מהיתרונות העיקריים של שתיית מים עם לימון היא גם ירידה במשקל.
כאשר יש נוכחות של רעלים במערכת, קשה מאוד לרדת במשקל. כאשר שותים את המשקה לפחות במשך שבוע, אחוז הרעלים בגוף מתחיל לרדת, ואיתו גם החשק למזונות מסוימים (כמו סוכרים ופחמימות) וגם הקילוגרמים. הירידה במשקל יכולה לתת מוטיבציה להמשיך. אבל מה זה לעומת כל היתרונות האחרים.
לימון הוא אולי חומצי (אפילו מאוד), אבל אחרי שהוא מתעכל ונספג בגוף הוא הופך לבסיסי. הבסיסיות הזאת חשובה לדם ולרמות האנרגיה ולעוד תהליכים רבים בגוף.
לסיכום, אם להגיד את זה במילים פשוטות- מים פושרים עם מיץ מרבע (עד חצי) לימון טרי, דבר ראשון כל בוקר. אם אתם לא ממש משתגעים על לימון, אפשר לנסות לימונים מסוג ליים. הטעם יהיה מעט יותר עדין, היתרונות ישארו בדיוק אותו דבר. שינוי קטן, תוצאות גדולות.
 
לייבסיטי - בניית אתרים