סוואמי סאטיאננדה נהג לומר כי כדי למצוא מים, אין מה לחפור 50 בורות של מטר אחד, אלא למצוא את הנקודה הנכונה ולחפור בה בור אחד של 50 מטרים.
 
 
כל סגנון יוגה מוביל את המתרגל, בדרכים שונות, אל אותן המטרות. יש ודרכו אל האחדות עוברת בעבודה מדויקת, בתרגול מהיר ודינאמי או בעבודה פיזית חזקה, ויש מי שצריך תנועה רכה, עדינה, המשלבת מלכתחילה מדיטציה ונשימה. כל אחד מאיתנו שונה מרעהו ועל כל אחד מאיתנו למצוא את הדרך המתאימה לו.
 
נכתב ביוגה סוטרה של פטנצ'לי, על שלושה הבטים משמעותיים בתרגול: התמדה, עקביות ואמונה. ההתמדה עוזרת לנו לפתח את המסגרת התומכת של התרגול. עקביות – תרגול באותה השיטה, עוזרת לנו לבנות בניין מהיסודות כלפי מעלה (ולא להתחיל כל הזמן לבנות מחדש) ואמונה – אמונה שנובעת מההתנסות האישית שלנו לאורך השלבים השונים ומהחוויה של ההתקדמות (לא מדובר פה על אמונה עיוורת אחר גורו כזה או אחר).
 
החיבור שאנו חשים עם תרגול מסוים והדיוק שלו עבורנו, הינו שילוב של שלושה תנאים: הזמן הנכון, השיטה המותאמת והמורה. במשך החיים משתנים התנאים והתרגול משתנה בהתאם. כל מתרגל צריך למצוא את המורה המתאים לו, היום, כמו שהוא עכשיו ולהתמיד באותו תרגול לאורך זמן. ניתן ואפילו מומלץ ללכת למורה שמתמחה בתחום בספציפי ולקבל העשרה, אולם במקביל מומלץ שלא לעזוב את המורה הקבוע ולהמשיך ולהתמיד בתרגול הרציף. לעיתים תוך כדי התרגול, אנחנו מגלים צורך להעמיק בטכניקות נוספות: במדיטציה, בדיוק של התנועה, ביצירת רצפים ותרגילי נשימה ועוד ועוד.
 
אנחנו צריכם לוודא עם המורה אליו אנחנו מגיעים אם הוא יודע להוביל אותנו למטרה שאנחנו רוצים להגיע. גם אם אנחנו לא יודעים מה המטרה, ניתן לשאול לאן אותו מורה מוביל את התרגול ואותנו.
 
 אז מה אפשר להשיג מתרגול מתמיד, עקבי ועם אמונה?
 
דבר ראשון פשוט וחיוני – בריאות גופנית, חוזק וגמישות, המאפשרת לנו לחיות את החיים בצורה נעימה יותר ועם פחות מכשולים. ניתן לשפר את הנשימה ולהגביר את זרימת הדם, החמצן, האנרגיה והפראנה בתוך הגוף שלנו. זרימת החמצן, הרגעת השרירים והתרגול המתמיד עוזר להרגיע את מערכת העצבים וליצור מצב של התבוננות נינוחה יותר לאורך החיים, מה שעוזר לנו להיפתח אל הפוטנציאל הגלום בנו.
 

אז כשאני בוחר שיעור, אני רוצה לוודא כי יש לי בסיס יציב ורחב, שאדע את הא' ב' של היוגה, שאבין על מה מדברים בשיעור, שאדע לשמור על עצמי במהלך התרגול, כך שלא אסב לעצמי נזק ואדע להציב את הגבולות הנכונים לאורך התרגול.

כמו כן חשוב לדבר עם המורה, להעלות קשיים, להעלות שינויים מהותיים שמתרחשים בחיים שלי, כדי שביחד נוכל לבחון מה נכון והאם יש צורך להתאים את התרגול, ושוב - יש השתנות לאורך החיים, תרגול שהיה מתאים השנה, לאו דווקא יהיה מתאים שנה הבאה, או בעוד 10 שנים.

אז מה עושים?
טועמים מהשיעורים השונים ומהמורים השונים, עד שמוצרים את המקום שלכם ונשארים בו, ושולחים לנו מייל, מטלפנים, או אומרים לנו כשאתם באים לתרגל - איזה שיעור הוא שלכם.
* יש לציין כי מבחינת המרכז, יש המלצה לתרגל עם אותו המורה, אך אין דרישה להתחייבות. אם עוד לא מצאתם את המורה שלכם - המשיכו לנסות. אם מצאתם את המורה המתאים, אבל לשיעור מסויים לא הצלחתם להגיע - בואו לשיעור אחר. מכל אדם ניתן ללמוד.
     
 
לייבסיטי - בניית אתרים